Hale warsztatowe namiotowe: specyfika, ceny i budowa obiektów dla motoryzacji

hale warsztatowe namiotowe

Postęp motoryzacji sprawia, że rozwijają się wszelkie branże pomocnicze. Zapotrzebowanie na usługi warsztatowe jest coraz większe. W parze z tym idą oczekiwania klientów i konieczność zapewnienia najwyższej jakości usług. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom, Grupa Łukasiuk oferuje hale namiotowe warsztatowe, odpowiadające nowoczesnym standardom w zakresie funkcjonalności i wykorzystywanej technologii.

Czym charakteryzuje się hala warsztatowa samochodowa i jak ją zorganizować, by funkcjonowała wydajnie? Podpowiadamy!

Hala namiotowa jako warsztat

Hala namiotowa ma wiele cech, które sprawiają, że idealnie sprawdza się jako warsztat samochodowy.

hala jako warsztat

Najważniejsze z nich to:

  • szybki czas budowy,
  • możliwość dostosowania do wymagań działalności, przez odpowiednio rozlokowane bramy wjazdowe czy wykorzystanie instalacji branżowych (np. elektrycznej)
  • oraz nieograniczone możliwości rozbudowy.

Hala namiotowa jako warsztat

Naprawa pojazdów z pewnością nie jest działalnością sezonową. Zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi występuje przez cały rok. Namioty warsztatowe całoroczne można również dostosować do funkcjonowania również w okresie zimowym. Warto przy tym zaznaczyć, że hale namiotowe z założenia nie są wykorzystywane jako obiekty produkcyjne, w których nieustannie przebywają ludzie. Natomiast hale namiotowe całoroczne bardzo często funkcjonują jako doraźne warsztaty lub obiekty magazynowe.

Całoroczna hala namiotowa to inaczej hala izolowana (zapewniająca izolację cieplną). Różni się od nieizolowanej przede wszystkim dwoma elementami:

  • pokryciem dachu,
  • obudową ścian.

W halach namiotowych całorocznych stosuje się dach pneumatyczny z podwójnej plandeki. Posiada on dobrą izolację termiczną, co w efekcie ułatwia sterowanie temperaturą wewnątrz obiektu. Co więcej, dach pneumatyczny skutecznie zapobiega skraplaniu się pary wodnej w hali, w przypadku nagłych zmian temperatur. Wariant duwplandekowy pozwala również ograniczyć  gromadzenie się śniegu na jego powierzchni (dzięki ciepłemu powietrzu wtłaczanemu między dwie wersje plandeki).

Ściany w halach warsztatowych całorocznych są obudowywane za pomocą płyt warstwowych. Stosowane przez nas płyty mają grubość 60 mm oraz współczynnik przenikania ciepła wynoszący 0,38 W/(m2·K). Znacznie zwiększa to izolacyjność budynku i umożliwia korzystanie z obiektu w miesiącach zimowych.

Stolarka w halach warsztatowych samochodowych

Stolarka otworowa to kluczowy element każdego warsztatu. Oferujemy wiele funkcjonalnych rozwiązań, które pomogą dostosować hale namiotową do wymagań branży motoryzacyjnej. Bramy, montowane w obiektach mogą się różnić technologią wykonania i gabarytami.

bramy hali namiotowej

Najczęściej stosowane bramy w halach namiotowych to:

  • bramy przesuwne,
  • bramy harmonijkowe,
  • bramy segmentowe.

Rozmiar bram jest dostosowany do profilu działalności warsztatu. Zakład naprawiający samochody ciężarowe z pewnością potrzebuje szerszych i wyższych bram niż warsztat samochodów osobowych.

Warsztat samochodowy zorganizowany w hali namiotowej, potrzebuje również bardzo dobrego doświetlenia światłem naturalnym. Dlatego też, niezbędne jest dobre rozplanowanie i dobór okien. Mając to na uwadze, zapewniamy naszym klientom duży wybór w zakresie stolarki okiennej.

W naszej ofercie znajdują się okna:

  • stałe,
  • rozwieralne,
  • uchylne,
  • rozwieralno-uchylne,
  • otwierane ręcznie,
  • automatycznie.
W zależności od konkretnych potrzeb i możliwości dobieramy odpowiednie rozwiązania, pozwalające osiągnąć najwyższą funkcjonalność warsztatu, pamiętając jednocześnie o optymalizacji kosztów. Dobrze zaprojektowane okna zapewnią niezbędne doświetlenie i cyrkulację powietrza w obiekcie.

Posadzka w halach warsztatowych

Warsztaty samochodowe to często, bardzo mocno eksploatowane obiekty. Aby warsztat mógł funkcjonować przez długie lata, niezbędne są solidne posadzki. W halach namiotowych, najczęściej stosujemy jeden z poniższych rodzajów posadzek:

  • cementowe,
  • przemysłowe betonowe,
  • epoksydowe.

Posadzki betonowe cechują się dużą wytrzymałością na ściskanie i zginanie. Zastosowanie odpowiednich dodatków zwiększa ich odporność na uszkodzenia mechaniczne, co jest bardzo ważne w przypadku warsztatów.

Optymalnym rozwiązaniem są jednak posadzki cementowe. Posiadają wysoką odporność na ciężki transport kołowy i uderzenia. Również można je wzbogacać dodatkami materiałowymi, zwiększającymi trwałość.

Posadzki epoksydowe natomiast, charakteryzują się dużą odpornością na działanie związków chemicznych.

Instalacje technologiczne a warsztat

Projekt hali warsztatowej powinien uwzględniać również niezbędne instalacje technologiczne i branżowe. Oczywiście podstawą jest instalacja elektryczna, bez której ciężko wyobrazić sobie prowadzenie warsztatu. Konieczna jest również wentylacja, która zapewni cyrkulację powietrza i pomoże pozbyć się rozproszonych w powietrzu chemikaliów.

Wszystkie dodatkowe instalacje (np. pneumatyczną czy telekomunikacyjną) stosujemy w zależności od stopnia zaawansowania warsztatu. Hala namiotowa może być obiektem bardzo rozwiniętym pod względem technologicznym. Odpowiednie rozwiązania dobieramy na podstawie analizy konkretnego przypadku, potrzeb i preferencji klienta.

Mobilne hale namiotowe dla motoryzacji

Nie można zapominać, że dużą zaletą hal namiotowych jest ich mobilność. Obiekt nie jest trwale przytwierdzony do podłoża, dlatego niewielkim nakładem pracy można go przemieścić. Z tego powodu hale wykorzystuje się podczas wszelkiego rodzaju wydarzeń motoryzacyjnych, takich jak na przykład rajdy.

Krótki czas realizacji

krótki czas realizacji warsztatu

Czynnikiem, który zachęca wielu inwestorów do wznoszenia hal namiotowych jest krótki czas montażu. Jako producent hal namiotowych z wieloletnim doświadczeniem  możemy zakończyć roboty montażowe już do 30 dni od rozpoczęcia prac . Warto dodać, że halę można wybudować jedynie w oparciu o zgłoszenie budowy.

Pozwala to ominąć procedurę związaną z uzyskaniem pozwolenia na budowę, ale należy pamiętać, że hale wzniesione w uproszczonym trybie należy zdemontować po 180 dniach (lub uzyskać w tym czasie wspomniane pozwolenie). Wszystko to sprawia, że odbiorcami namiotów warsztatowych są często inwestorzy, którym zależy na szybkiej realizacji inwestycji.

Budowa warsztatu samochodowego i jej koszty

Budowa warsztatu samochodowego w postaci hali namiotowej to zdecydowanie bardziej oszczędne rozwiązanie niż w przypadku wznoszenia tradycyjnych, murowanych budynków. Ceny mogą być  niższe nawet o kilkadziesiąt procent . Jednocześnie, hale namiotowe są równie funkcjonalne i bez zarzutu spełniają swoje zadania, jako hale warsztatowe. Warto przy tym pamiętać, że hale namiotowe nie są projektowane jako obiekty umożliwiające regularną, długotrwałą pracę osób wewnątrz obiektu.

Świetnie się jednak sprawdzają jako obiekty magazynowe i warsztatowe do prowadzenia  okazjonalnych napraw i przeglądów w bezpiecznych i komfortowych warunkach.

Napisz do nas

Napisz do nas