hale warsztatowe namiotowe
Baza wiedzy

Hale warsztatowe namiotowe: specyfika, ceny i budowa obiektów dla motoryzacji

Hale namiotowe warsztatowe to nowoczesne rozwiązania odpowiadające wymaganiom branży motoryzacyjnej. Jak są zbudowane, ile kosztują i ile trwa budowa?

W tej publikacji — spis treści:
1. Hala namiotowa jako warsztat
2. Hale warsztatowe całoroczne
3. Stolarka w halach warsztatowych samochodowych
4. Posadzka w halach warsztatowych
5. Instalacje technologiczne a warsztat
6. Mobilne hale namiotowe dla motoryzacji
7. Krótki czas realizacji
8. Budowa warsztatu samochodowego i jej koszty

Postęp motoryzacji sprawia, że rozwijają się wszelkie branże pomocnicze. Zapotrzebowanie na usługi warsztatowe jest coraz większe. W parze z tym idą oczekiwania klientów i konieczność zapewnienia najwyższej jakości usług. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom, firma Łukasiuk oferuje hale namiotowe warsztatowe, odpowiadające nowoczesnym standardom w zakresie funkcjonalności i wykorzystywanej technologii.

Czym charakteryzuje się hala warsztatowa samochodowa i jak ją zorganizować, by funkcjonowała wydajnie? Podpowiadamy!

Hala namiotowa jako warsztat

Hala namiotowa ma wiele cech, które sprawiają, że idealnie sprawdza się jako warsztat samochodowy.

hala jako warsztat

Najważniejsze z nich to:

  • szybki czas budowy,
  • możliwość dostosowania do wymagań działalności, przez odpowiednio rozlokowane bramy wjazdowe czy wykorzystanie instalacji branżowych (np. elektrycznej)
  • oraz nieograniczone możliwości rozbudowy.

Hale warsztatowe całoroczne

Naprawa pojazdów z pewnością nie jest działalnością sezonową. Zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi występuje przez cały rok. Namioty warsztatowe całoroczne można również dostosować do funkcjonowania również w okresie zimowym. Warto przy tym zaznaczyć, że hale namiotowe z założenia nie są wykorzystywane jako obiekty produkcyjne, w których nieustannie przebywają ludzie. Natomiast hale namiotowe całoroczne bardzo często funkcjonują jako doraźne warsztaty lub obiekty magazynowe.  

Całoroczna hala namiotowa to inaczej hala izolowana (zapewniająca izolację cieplną). Różni się od nieizolowanej przede wszystkim dwoma elementami:

  • pokryciem dachu,
  • obudową ścian.

W halach namiotowych całorocznych stosuje się dach pneumatyczny z podwójnej plandeki. Posiada on dobrą izolację termiczną, co w efekcie ułatwia sterowanie temperaturą wewnątrz obiektu. Co więcej, dach pneumatyczny skutecznie zapobiega skraplaniu się pary wodnej w hali, w przypadku nagłych zmian temperatur. Wariant z dachem podwójnym pompowanym pozwala również ograniczyć  gromadzenie się śniegu na jego powierzchni (dzięki powietrzu z wnętrza hali wtłaczanemu między dwie wersje plandeki).

Ściany w halach warsztatowych całorocznych są zbudowane z płyt warstwowych. Stosowane przez nas płyty mają przeważnie grubość 60 mm oraz współczynnik przenikania ciepła wynoszący 0,38 W/(m2·K). Znacznie zwiększa to izolacyjność budynku i umożliwia korzystanie z obiektu w miesiącach zimowych.

Stolarka w halach warsztatowych samochodowych

Stolarka otworowa to kluczowy element każdego warsztatu. Oferujemy wiele funkcjonalnych rozwiązań, które pomogą dostosować hale namiotową do wymagań branży motoryzacyjnej. Bramy, montowane w obiektach, mogą się różnić technologią wykonania i gabarytami.

bramy hali namiotowej

Najczęściej stosowane bramy w halach namiotowych to:

  • bramy przesuwne,
  • bramy segmentowe.

Rozmiar bram jest dostosowany do profilu działalności warsztatu. Zakład naprawiający samochody ciężarowe z pewnością potrzebuje szerszych i wyższych bram niż warsztat samochodów osobowych.

Warsztat samochodowy zorganizowany w hali namiotowej, potrzebuje również bardzo dobrego doświetlenia światłem naturalnym. Dlatego też, niezbędne jest dobre rozplanowanie i dobór okien. Mając to na uwadze, zapewniamy naszym klientom duży wybór w zakresie stolarki okiennej.

W naszej ofercie znajdują się okna:

  • stałe,
  • rozwieralne,
  • uchylne,
  • rozwieralno-uchylne,
  • otwierane ręcznie,
  • automatycznie.

W zależności od konkretnych potrzeb i możliwości dobieramy odpowiednie rozwiązania, pozwalające osiągnąć najwyższą funkcjonalność warsztatu, pamiętając jednocześnie o optymalizacji kosztów. Dobrze zaprojektowane okna zapewnią niezbędne doświetlenie i cyrkulację powietrza w obiekcie.

Posadzka w halach warsztatowych

Warsztaty samochodowe to często, bardzo mocno eksploatowane obiekty. Aby warsztat mógł funkcjonować przez długie lata, niezbędne są solidne posadzki. W halach namiotowych, najczęściej stosujemy jeden z poniższych rodzajów posadzek:

  • cementowe,
  • przemysłowe betonowe,
  • epoksydowe.

Posadzki betonowe cechują się dużą wytrzymałością na ściskanie i zginanie. Zastosowanie odpowiednich dodatków zwiększa ich odporność na uszkodzenia mechaniczne, co jest bardzo ważne w przypadku warsztatów. W przypadku posadzek betonowych warto rozważyć zabezpieczenie surowego betonu odpowiednia farbą (np. epoksydową). W ten sposób zmniejsza się eksploatację powierzchni, ogranicza pylenie i chłonność podłoża.
Posadzka betonowa przemysłowa jest dodatkowo zbrojona włóknami z polipropylenu lub stalowymi igiełkami. 

Optymalnym rozwiązaniem są jednak posadzki cementowe. Posiadają wysoką odporność na ciężki transport kołowy i uderzenia. Również można je wzbogacać dodatkami materiałowymi, zwiększającymi trwałość.

Posadzki epoksydowe natomiast, charakteryzują się dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne i na działanie związków chemicznych. Wylewki z żywic epoksydowych tworzą bardzo twardą posadzkę, do tego gładką i łatwą w utrzymaniu czystości. Jeśli zostaną wzbogacane odrobinami piasku lub pokryte odpowiednią farbą, powierzchnia zyskuje dodatkowo właściwości antypoślizgowe.

Wśród posadzek warsztatowych spotykane są też posadzki z gresu technologicznego. Ich zaletą jest antypoślizgowość. Płytki z gresu technologicznego są też wystarczająco twarde i odporne na ścieranie. Łatwo utrzymać je w czystości. Co ważne, są też odporne na działanie smarów i olejów, płynów hamulcowych, benzyny. Nie jest to jednak tania opcja posadzki do warsztatu, jeśli uwzględnimy dodatkowo koszt jej wykonania. Nie jest to też typ podłoża spotykany w halach namiotowych.

Instalacje technologiczne a warsztat

Projekt hali warsztatowej powinien uwzględniać również niezbędne instalacje technologiczne i branżowe. Oczywiście podstawą jest instalacja elektryczna, bez której ciężko wyobrazić sobie prowadzenie warsztatu. Konieczna jest również wentylacja, która zapewni cyrkulację powietrza i pomoże pozbyć się rozproszonych w powietrzu chemikaliów.

Wszystkie dodatkowe instalacje (np. pneumatyczną czy telekomunikacyjną) stosujemy w zależności od stopnia zaawansowania warsztatu. Hala namiotowa może być obiektem bardzo rozwiniętym pod względem technologicznym. Odpowiednie rozwiązania dobieramy na podstawie analizy konkretnego przypadku, potrzeb i preferencji klienta.

Mobilne hale namiotowe dla motoryzacji

Nie można zapominać, że dużą zaletą hal namiotowych jest ich mobilność. Obiekt nie jest trwale przytwierdzony do podłoża, dlatego niewielkim nakładem pracy można go przemieścić. Z tego powodu hale wykorzystuje się podczas wszelkiego rodzaju wydarzeń motoryzacyjnych, takich jak na przykład rajdy.

Krótki czas realizacji

krótki czas realizacji warsztatu

Czynnikiem, który zachęca wielu inwestorów do wznoszenia hal namiotowych jest krótki czas montażu. Jako producent hal namiotowych z wieloletnim doświadczeniem  możemy zakończyć roboty montażowe już do 30 dni od rozpoczęcia prac . Warto dodać, że halę można wybudować jedynie w oparciu o zgłoszenie budowy.

Pozwala to ominąć procedurę związaną z uzyskaniem pozwolenia na budowę, ale należy pamiętać, że hale wzniesione w uproszczonym trybie należy zdemontować po 180 dniach (lub uzyskać w tym czasie wspomniane pozwolenie). Wszystko to sprawia, że odbiorcami namiotów warsztatowych są często inwestorzy, którym zależy na szybkiej realizacji inwestycji.

Budowa warsztatu samochodowego i jej koszty

Budowa warsztatu samochodowego w postaci hali namiotowej to zdecydowanie bardziej oszczędne rozwiązanie niż w przypadku wznoszenia tradycyjnych, murowanych budynków. Ceny mogą być  niższe nawet o kilkadziesiąt procent . Jednocześnie, hale namiotowe są równie funkcjonalne i bez zarzutu spełniają swoje zadania, jako hale warsztatowe. 

Warto rozważyć budowę serwisu samochodowego w hali namiotowej nie tylko ze względu na to mniejsze zaangażowanie kapitału, potrzebnego do wzniesienia obiektu. Równie atrakcyjne pozostają wspomniane już wcześniej czynniki, takie jak szybkość montażu i demontażu obiektu. Mobilność to zaleta hal namiotowych, dzięki której zmniejsza się ryzyko inwestycyjne. W przypadku konieczności relokacji biznesu (na przykład z powodu wygaśnięcia dzierżawy terenu) nic nie stoi na przeszkodzie, aby złożyć halę i przenieść ją na nowe miejsce.

Do tego jako producent hal magazynowych i warsztatowych zapewniamy inwestorom realizację customizowanych i standardowych projektów. Te drugie, dostępne w jedynej na polskim rynku ofercie STANDARD, są bardzo atrakcyjne właśnie pod względem cenowym.
Nasze hale STANDARD to nie tylko potencjalnie tanie hale warsztatowe, lecz przede wszystkim hale o optymalnych, najbardziej funkcjonalnych wymiarach. Ich użytkowanie jest wygodne, do tego są to obiekty z perspektywami na rynku wtórnym, które mogą zostać odsprzedane lub wynajęte także do innych celów niż hala samochodowa.
Halę na warsztat samochodowy można z powodzeniem traktować jako inwestycję kapitału z niższym progiem wejścia. Co więcej, aby ją zrealizować można uzyskać finansowanie w formie leasingu lub kredytu. Wspieramy klientów w pozyskaniu środków zewnętrznych na hale, w tym również warsztatowe. Leasing jest korzystną formą finansowania, bo nie wiąże się z koniecznością posiadania dużego kapitału na starcie.

Gdy omawiamy koszty budowy warsztatu samochodowego warto wspomnieć też o kosztach jego eksploatacji. Mitem jest, że są to koszty większe niż w przypadku tradycyjnych budynków. Zasadniczo raczej się nie różnią, a jeśli inwestor zdecyduje się wznieść nowoczesny warsztat samochodowy z płyty warstwowej, mogą być one tylko niższe. Dotyczy to między innymi wydatków na ogrzewanie. Łukasiuk, mając na względzie polepszenie parametrów izolacyjności swoich hal namiotowych, stworzył innowacyjne rozwiązanie. Nazywamy je sufitem technologicznym. Jest to dodatkowa podbitka z materiałów izolacyjnych pod dachem plandekowym. W połączeniu z technologią stosowaną w naszych halach ocieplanych (Thermo) rozwiązanie to umożliwia utrzymanie optymalnych warunków wewnątrz obiektu. Można też precyzyjnie wyliczyć zapotrzebowanie na ciepło, co z kolei pomaga zmniejszyć wydatki na ogrzewanie. Nasze hale Thermo Plus (z sufitem technologicznym) są najcieplejszymi halami namiotowymi oferowanymi w Polsce.

Hala warsztatowa ocieplana świetnie sprawdzi się do prowadzenia okazjonalnych napraw i przeglądów w bezpiecznych i komfortowych warunkach. Z kolei hala nieocieplana z blachy trapezowej (Łukasiuk Classic) będzie idealnym magazynem sezonowym do przechowywania opon lub suchym i bezpiecznym parkingiem dla pojazdów oczekujących na przegląd czy serwis.
Możliwości zastosowania hali namiotowej jest wiele, choć warto pamiętać, że nie jest to obiekt projektowany pod regularną i długotrwałą pracę osób wewnątrz. Za to na pewno dzięki swej dostępności i uniwersalności pozwala dostosować projekt warsztatu samochodowego do indywidualnych potrzeb inwestora.

ZOBACZ TAKŻE POZOSTAŁE

wpisy z bazy wiedzy

wpisy z bazy wiedzy

Magazyn na plac budowy do składowania materiałów - jaka hala sprawdzi się najlepiej?

wpisy z bazy wiedzy

Hale plandekowe - jakie są możliwości i zalety wykorzystania plandeki?

wpisy z bazy wiedzy

Fotowoltaika w hali: jakie są możliwości montażu ogniw PV?


Kontakt

Bezpośrednio lub poprzez formularz

Patryk Włodarczyk
Patryk Włodarczyk

przedstawiciel handlowy

+48 662 476 401

Jędrzej Tomalak
Jędrzej Tomalak

przedstawiciel handlowy

+48 664 124 406

Kamil Księżopolski
Kamil Księżopolski

przedstawiciel handlowy

+48 790 881 799






    Więcej

    Pliki

    Do pobrania